Čistý zub NEMŮŽE ONEMOCNĚT!

1. dubna v 21:07

Chcete se vyhnout vrtání u stomatologa? Chcete mít zdravé zuby po celý život? Nebo si chcete před spaním vyndávat zuby do skleničky už v 50letech? Troufám si říci, že první dvě otázky jsou poněkud přitažlivější. A přitom je to tak jednoduché: „STAČÍ SI JEN DOBŘE ČISTIT ZUBY!".

Vím, že si říkáte: „Já si je čistím, ale ta dědičnost se nedá obejít". Bohužel to tak není. Dědičnost hraje v tomto případě pouze zanedbatelnou roli. A existuje zde jednoduché pravidlo: Čistý zub NEMŮŽE ONEMOCNĚT!

„Zuby si čistím i 3x denně několik minut, a žádné problémy nemám". Ale i když nevnímáte, že zde je nějaký problém, tak dentální hygienistku stejně potřebujete, a to pro kontrolu. I dentální hygienistky potřebují kontrolu mezi sebou, protože je vždycky co vylepšovat. A pokud chceme celoživotní zachování zubů, tak zde hrají velkou roli maličkosti.Za všechno může povlak /bílo-žlutá kaše na zubech/, který nedokonale odstraníme a on, díky své vysoké agresivitě, způsobí zubní kaz a zánět dásní, který přechází v parodontózu.A jak se vůbec zánět dásní a parodontóza projevuje? Nejprůkaznějším příznakem je krvácení dásní, které je buď spontánní nebo je způsobené manipulací s kartáčky. V tomto případě se ale nejedná o poškození dásně, protože zdravá dáseň nekrvácí ani po hrubší manipulaci. Proto je parodontóza velice nebezpečné onemocnění a vzniká v zásadě nepozorovaně, protože krvácení dásní bereme jako normální věc nebo si ho nemusíme všimnout. Je třeba si ovšem uvědomit, že normální to rozhodně není. Takže jestli chcete patřit k těm, co mají krásné a zdravé zuby, tak se nestyďte zeptat vašeho ošetřujícího lékaře, který vám odpoví na vaše otázky a jistě doporučí dentální hygienistku, která Vám ukáže správnou cestu a elegantně Vás po ní provede až do cíle, kterým je zdravý chrup a příjemné návštěvy u stomatologa.Hlavní příčina ztráty zubů je parodontóza, nikoliv zubní kaz! Prevence parodontity a zubního kazu znamená mechanickou kontrolu plaku, jednoduše řečeno plak lze odstranit pouze mechanicky, nikoliv ústní vodou nebo zubní pastou.Veškeré pomůcky je potřeba individuálně vybrat dle vašeho nynějšího stavu, aby byly efektivní, ale také atraumatické /nepoškozující/.

Nečekejte až budete mít obtíže a již s předstihem se obraťte na dentální hygienistku, nebudete litovat!

Libštát
  Pondělí 6:30 - 15:00
  Úterý 6:30 - 14:00
  Středa 9:00 - 17:00